Returer
Klagomål på produktionsfel
När du skickar ett e-postmeddelande angående ett klagomål, vänligen inkludera följande:
- Namn
- Ordernummer
- Beskrivning av felet
- Bild på alla dosor som ska returneras – detta kräver en bild på framsidan och baksidan av dosan samt en bild på påsarna inuti.
- Bekräftelse på att du är 18 år gammal
Ångerrätt
Konsumenten har rätt att frånträda ett hemförsäljnings- eller distansavtal genom att meddela näringsidkaren på ångerblanketten eller på annat otvetydigt sätt senast 14 dagar efter ingåendet av ett tjänsteavtal eller ett avtal om elektronisk leverans av digitalt innehåll, eller, i fråga om ett köpavtal, senast 14 dagar efter mottagandet av varan eller den sista delleveransen av varan, eller, i fråga om regelbunden leverans av varor, senast 14 dagar efter mottagandet av den första delleveransen av varorna.
Om kunden vill utöva sin ångerrätt måste kunden kontakta Whitelip.com via e-post på kontakt@whitelip.com för att få en returetikett och fraktsedel samt ange ordernumret. Kunden kan också använda Konsumentverkets ångerblankett.
Om kunden redan har betalat för varorna kommer en återbetalning att göras till det konto som användes vid köpet. Detta sker normalt inom 14 dagar efter att varorna har återkommit till Whitelip.se. Returkostnaden kommer att dras av från återbetalningsbeloppet.
Reklamationer
Kunden får inte göra gällande att tjänsten eller varan är felaktig om han eller hon inte underrättar näringsidkaren om felet inom skälig tid efter att felet upptäckts eller borde ha upptäckts. Meddelandet kan också lämnas till den näringsidkare som har tillhandahållit tjänsten eller åtagit sig att ansvara för dess egenskaper. Om en vara är felaktig eller saknas måste kunden kontakta Whitelip.se via e-post på kontakt@whitelip.com så snart felet upptäcks.
Om kunden vill reklamera en felaktig produkt måste kunden ange ordernummer samt orsaken till reklamationen. Konsumenten har rätt att reklamera produkten i tre år. Om konsumenten reklamerar inom två månader anses detta alltid vara inom skälig tid.
Reklamerade varor ska alltid hanteras som nya och felfria. Vid alla typer av returer är det viktigt att varorna packas på ett sådant sätt att de inte kan skadas under transport.
Om kunden redan har betalat för varorna kommer en återbetalning att göras till det konto som användes vid köpet. Detta sker normalt inom 14 dagar efter att varorna har återkommit till Whitelip.se. Whitelip.se förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att produkten inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Skulle detta inträffa tillkommer en avgift på 299 kr inkl. moms för kostnader avseende administration, frakt, returfrakt och hantering av ärendet hos Whitelip.com.